A+ A A-
10-01-2012

ISO 10002:2004 Müşteri Şikayetleri Yönetimi Sistemi

ISO 10002 standardı kuruluşlarda şikayetlerin ele alınması ile ilgili proseslerde katma değer kazandırma, müşteri memnuniyeti ve sadakatine dair performansı sürekli artırma olanağı sağlamaktır. Açık ve sorumlu bir Şikayetleri Ele Alma prosesine önem veren bir yapı oluşturmak, genel yönetim sistem prensiplerini desteklemek ve yönetim sistemlerinin entegrasyonunu kolaylaştırmak, süreç yaklaşımını esas almak, ölçülebilir hedeflerin belirlenmesini ve sürekli iyileştirmeyi sağlayacak planlamanın yapılmasını sağlamak standardın temel özellikleridir.

Dünya çapında yapılan araştırmalara göre ;

  • Memnun bir müşteri, memnuniyetini ortalama 5 kişiyle paylaşır,
  • Memnun olmayan bir müşteri ise memnuniyetsizliğini ortalama 9 kişiye aktarır,
  • %13 ü memnuniyetsizliğini ortalama 20 kişiye aktarmakta,
  • %98 i ise asla şikayet etmemekte, fakat sessizce diğer rakiplere yönelmektedir.

Asıl olan; Müşteri şikayetlerini, sistemin iyileştirilmesi için birer fırsat olarak görülmesi gerekliliği ile müşteri sadakatinin ve sadık müşteri sayısının arttırılmasında bir araç olarak düşünülmesinin sağlanmasıdır.

ISO 10002 belgelendirmesinin faydaları:

  • Müşteri Şikayetleri Yönetim Sisteminizin sektördeki diğer rakiplerinize göre daha üst seviyede uygulandığını göstermek,
  • Müşterilerinize önemsendiklerini göstermek,
  • Mükemmel bir müşteri ilişkileri yönetimi vitrini oluşturmak,
  • Müşterileri şikayetleri yönetimi konusunda partnerlarınızın bilinç ve dikkatlerini geliştirmek,
  • Marka itibarı
  • Geliştirilmiş iç iletişim ve ilişkiler
  • Esneklik
  • Sürekli Gelişim

BİZE ULAŞIN

CICERT BELGELENDİRME HİZMETLERİ  LTD. ŞTİ.
Adres :
Atatürk Mahallesi, Kamilbey Sokak, No: 3
Tyana İş Merkezi D: 3 Ataşehir / Istanbul /Türkiye

Telefon : +90 216 546 05 26
Fax : +90 216 546 03 77
Email :Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.

HABER LİSTEMİZE KAYDOLUN

Haber listemize kayıt olarak, düzenli yayınlanan bültenimize abone olur, son gelişmelerden hızla haberdar olursunuz.

© 2016 - CI|cert Belgelendirme Hizmetleri Ltd.Şti. - Her Hakkı Saklıdır.

Giriş Yap

Dökümanlara ulaşmak için lütfen siteme giriş yapınız.
Cıcert’e ait her hangi bir dokümanın bir ağ ya da internet ortamından indirilmesi sebebiyle Yönetim Temsilcisi tarafından kontrollü bir kopya olarak yayınlanmamıştır. Bu sebeple, Dokümanın güncelliğini teyit etmek bu dokümanı edinen kişinin sorumluluğudur. Bu kontrol network ağında ve intranette yayınlanan Master Listede bildirilen doküman değişiklik numarasının kontrol edilmesi ile sağlanabilir

Daha sonra "CICERT GİRİŞ" altında görünecek ek menülerden yetkili olduğunuz dosyalara ulaşabilirsiniz.

Kayıt Ol

Kullanıcı Kaydı
ya da İptal